fredag 17. mai 2013

Årets 17.mai-feiring

Den siste 17.mai som leieboer ble feiret i det stille her i gården. Bunaden og jeg var ute og luftet oss på formiddagen hvor vi så på barnetoget, før vi gikk hver til vårt når regndråpene kom. Bunaden ble hengende på badet, imens jeg tok meg en rolig ridetur innover skogen. Det er deilig å snike seg ut i skogen når alle andre er og feirer. Jeg(og resten av familien) feirer på vår måte, med våre kjære firbeinte.

Nå har vi nettopp kommet hjem etter en liten kjøretur i vårt nye nabolag. Vi blir nok snart anmeldt tenker jeg, for den gråe Volvoen til min kjære ruller sakte forbi huset "vårt" omtrent hver dag nå. Jeg gleder meg sånn til å få begynne der, med maling og ikke minst med den flotte hagen der. Nesten et helt mål med flat, fin plen. Det er tilogmed noen søte frukttrær der. Jeg kjenner at jeg blir glad av å tenke på det. Når huset blir vårt på ordentlig så skal jeg legge ut masse bilder av det "søte,røde huset".

I mens; jeg og bunaden. Siden jeg verken har privat fotograf eller selvutløser så var dette det bilde jeg fikk tatt av meg og bunaden.


Bunaden er en Ringeriksbunad. Selv om jeg bytter bostedskommune nå, så vil mitt hjerte og hjem alltid være på Ringerike.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter pris på om dere legger igjen en kommentar :)